ЛЕТ
Επιλέξτε προφίλ:
συνεργείο
  • Διανομέας
  • Οδηγός

Συσκευές αυτόματης ρύθμισης ύψους

Συσκευές αυτόματης ρύθμισης ύψους

Στους παλαιότερους εμπρόσθιους προβολείς αλογόνου χρησιμοποιούντο χειροκίνητες συσκευές ρύθμισης ύψους. Ο τρόπος ρύθμισης ήταν απευθείας επάνω στον εμπρόσθιο προβολέα με ένα κατσαβίδι. Δεν υπήρχε διακόπτης τοποθετημένος στο ταμπλό.

Η ρύθμιση της μεσαίας σκάλας πρέπει να γίνεται σε κάθε αλλαγή / επισκευή των εμπρόσθιων προβολέων.

Ο κίνδυνος μιας κακής ρύθμισης μπορεί να περιλαμβάνει:

 

  • τύφλωμα των επερχόμενων οδηγών (1% σφάλμα στη σκόπευση = το τύφλωμα πολλαπλασιάζεται επί 20)
  • απώλεια ορατότητας για τον οδηγό (1% σφάλμα στη σκόπευση = η απόδοση φωτισμού είναι 20 φορές χειρότερη στα 50 μέτρα)

 

Περαιτέρω αλλαγές κανονισμών έχουν θεσπιστεί για τον έλεγχο της χρήσης λαμπτήρων Xenon. Τα συστήματα Xenon παράγουν τόσο έντονο φως που ακόμη και τα φώτα της μεσαίας σκάλας τυφλώνουν στην περιοχή της μεσαίας σκάλας. Για το λόγο αυτό, οι κανονισμοί ορίζουν ότι πρέπει να τοποθετηθεί ένα σύστημα αυτόματης ρύθμισης για να διασφαλίζεται ότι τα φώτα λειτουργούν στο σωστό επίπεδο ανεξάρτητα από το φορτίο του οχήματος. Ενώ τα συστήματα αλογόνου χαλαζία μπορούν να εξοπλιστούν με χειροκίνητη (ελεγχόμενη από τον οδηγό) ρύθμιση ύψους, τα συστήματα Xenon πρέπει να έχουν αυτόματη ρύθμιση ύψους.

 

Αυτό απαιτεί προσθήκες, όπως αισθητήρες ανάρτησης και ηλεκτρικά βηματικά μοτέρ, προκειμένου να εντοπιστεί η ανάγκη αλλαγής θέσης καθώς και να γίνει φυσικά αυτή η αλλαγή. Όλα τα παραπάνω ελέγχονται από μία ECU φωτισμού.

Η μεσαία σκάλα πρέπει να στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο εύρος (μεταξύ -0.5% και -2.5%) Η νομοθεσία επιβάλλει 6 θέσεις (ανάλογα με το φορτίο του οχήματος)